Spelbaserat lärande

Föreläsare Erik Godin, lärare på Skönsmons skola

Erik berättar om hur han implementerar Minecraft i undervisningen. Minecraft spelas av tiotals miljoner världen över och utvecklingen visar på en fortsatt expansion.

Hur får vi en dessa element i skolan? Hur gör vi skolan mer tillgänglig och inbjudande? Erik kommer att visa en del praktiska exempel på hur han gör med sina elever i årskurs 1-3. Självklart med en nära anknytning till skolans styrdokument.

Varmt välkomna!

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen godkänner du hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2016-05-27
11:15 till 12:45

https://www.google.se/maps/place/Floragatan+4,+852+37+Sundsvall/@62.3912033,17.2957792,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x4664675f003623f9:0x1134a5b8ec3e06d7

Retrospective or Die

Vart är vi på väg?

Trender, vad behöver man lägga tid på just nu och varför GDPR och LIS gifter sig så bra

Hur länge finns papperstidningen eller vart är massmedia på väg? - ZENIT

Save the date inför Brons sommar-AW den 13 juni

Dags igen för After work på Menageriet 11 maj, från kl. 16.30

Svaret på frågan ”varför” är nyckeln till framgångsrik verksamhetsutveckling

Digital flygledning – Sundsvall först i världen med första operativa centralen i världen

Beteendedriven utveckling

Nyttorealisering och beslutsfattande inom digitalisering av offentlig sektor

Sundsvalls kommuns Digidelcenter

After Work på Menageriet torsdag 6 april kl. 16.30

Den digitala revolutionens löpande band

Årsmöte i Mittkretsens Avd. Sundsvall

Smarta hem i praktiken

Årets IT-Profil - Min strategi för en hållbar digital framtid

Nya regler hur vi får hantera personuppgifter

Visualisering och mänsklig interaktion med Försäkringskassans källkod!

Test - Upp med kartan på väggen!

Ett IT-relaterat brotts väg genom rättssystemet

INSTÄLLT - Från Sundsvall till andra sidan jordklotet - hur man skapar förutsättningar för nästa generations innovationer

Ledarskap - Inställt

Lean och agil - arbetssätt med PULS

Spelbaserat lärande

Internet of Things på Permobil