Innovationsdag om AI-driven kundanalys

AI och avancerad data-driven analys hjälper dig att svara på dessa frågor och bidrar till att förstärka kundrelationen och öka försäljningen.

Att vara kunddriven innebär att förstå sina kunder på riktigt. Vilka preferenser har de och hur kan du agera för att möta dem? Vad exakt får dem att konvertera? Men det handlar inte bara om nya kunder. Hur kan du öka kundlojaliteten? Kan du förutse när och varför kunder överger dig?

AI och avancerad data-driven analys hjälper dig att svara på dessa frågor och bidrar till att förstärka kundrelationen och öka försäljningen.

För att uppnå fler konverteringar och färre bortfall, behöver du förstå den data om kunder som du har tillgång till.

Vilka förmågor behöver just din organisation? Hur behöver ni organisera er? Vilka verktyg behöver ni? Hur kan ni använda AI för att utveckla er relation till kunden? Du står inför en betydande utmaning i att förstå vad AI kan tillföra och hur olika tekniker fungerar i sammanhanget. Det är en fördjupad insikt du inte längre kan vara utan.

Under en heldag går vi tillsammans igenom hur du utvecklar, upphandlar och etablerar en affärsdriven kundanalys med hjälp av AI.

 

Program

  • Ett ramverk för att förstå hur AI kan driva affärsvärde inom kundanalys
  • Hur du identifierar affärsutmaningar och bygger organisationen du behöver
  • Kartläggning av tillgänglig data
  • Hur du bygger din modell och implementerar en process



Målgrupp

Workshopen riktar sig till:

  • CDO
  • CIO
  • Analyschefer
  • Marknadsansvariga
  • Kundanalysansvariga
  • CRM-ansvarige
  • Övriga roller ansvariga för utveckling kundrelationer och marknader



Innovationsdagsledare

Innovationsdagen leds av Tommy Högström – VD och Chief Smartification Officer på Applai AB. Tommy har erfarenhet av affärsdrivna och AI-baserade kundanalyser, tekniskt såväl som strategiskt. Utöver AI-erfarenhet har Tommy bred erfarenhet av implementeringsprojekt av systemstöd, med fokus på analys, strategi, förändringsledning och applikation.


Praktisk information

Plats: Applai AB, Vasagatan 16, Stockholm
Datum: 23 maj 2019
Tid: 
09:00-16:00


Betalningsinformation

Avgift med DF Meet&Learn: 3.160 kr exkl. moms (3.950 kr inkl. moms)
Avgift utan DF Meet&Learn: 4.660 kr exkl. moms (5.825 kr inkl. moms)
Avgift DF Senior: 1.584 kr exkl moms (1.980 kr inkl moms)
Avgift DF Student: 504 kr exkl. moms (630 kr inkl. moms)

Meet&Learn kompetenspaket har du som medlem i Dataföreningen

Du som är medlem med Meet&Learn, kommer faktureras avgiften. Du som inte är medlem betalar enkelt med kortbetalning på anmälningssidan för eventet. Om du inte är medlem och vill bli fakturerad, kontakta oss på stockholm@dfs.se.

Observera att anmälan är bindande.

Lunch ingår i seminarieavgiften.

 

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen godkänner du hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2019-05-23
09:00 till 16:00

Applai AB, Vasagatan 16, 11120 Stockholm

Innovationsdag om AI-driven kundanalys

DF Omvärld: Biohacking nästa miljardmarknad?

DF Omvärld: Värdet av ny digital infrastruktur

DF Omvärld: Det digitala folkhemmet

DF Omvärld: Den digitala världen efter konsumtionskollapsen

DF Omvärld: När dina kunder slutar betala

DF@GT: AI-driven kundanalys

DF@GT: Token Economy - skapa din egen valuta

DF@GT: Blockchain 2019

IoT and Business Transformation Summer School