Kundupplevelsedriven förändring

Företag som har koll på sin kundupplevelse har alltid varit framgångsrika, men mindre kundfokuserade aktörer kunde förr klara sig just för att det inte fanns någon särskild förväntan. Digitaliseringen utmanar nu företag och organisationer, eftersom förväntningarna är helt ändrade.

För att bli relevant för sin marknad, behöver man ha koll på sin målgrupp och deras drivkrafter. Men att ha koll på sin kundupplevelse innebär också bra möjligheter att styra och justera sin verksamhet, således både hot och möjlighet!



Vi ägnar kvällen åt att prata om hur vi med hjälp av kundinsikter driver förändringsarbete. Inbjuden talare är förändringsstrategen Anette Wagler som driver varumärkes- och innovationsbyrån Heroes. Anette har lång erfarenhet av att ta fram strategier och driva stora förändringsinitiativ hos både små och stora företag.

Anette kommer att ge tips på möjligheter med kundupplevelsedrivet förändringsarbete samt dela med sig av erfarenheter från olika branscher och företag. Vi hoppas också på en avslutande diskussion kring vilka möjligheter vi har och hur vi kan ta till vara på dem.

Välkommen!

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen godkänner du hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2016-10-27
17:30 till 20:00

F7, Fleminggatan 7, Stockholm

Design – den mänskliga faktorn, INSTÄLLD

Kundupplevelsedriven förändring

Sociala medier och webbteknologi för innovation och tillväxt

6 steg för att komma igång med service design - även för deltagare på distans

Kundorienterad affärsutveckling

Hur upphandlar du innovativa projekt inom offentliga verksamheter?

Att skapa en kundupplevelse i världsklass

Innovationsarbete med användarna i fokus

Försäkringskassans tjänstedesign

Workshop Design Thinking