FÖRÄNDRINGSLEDNING – beställarens roll för framgång - FRUKOSTMÖTE

Beställarens kompetens, förmåga och prioritering betyder mycket för ett framgångsrikt införande. Förutom att ta fram en projektbeställning ska en beställare fatta nödvändiga beslut, undanröja hinder, styra och stödja projektet men även säkerställa förankring, nytta och resultat i verksamheten. Vad betyder det i praktiken? Hur hinner man vara en bra och aktiv beställare? Thomas Ekvall, direktör på Läkemedelsverket, berättar som sitt förhållningssätt och sina erfarenheter som beställare.

Några punkter från innehållet:
• VAD gör en bra beställare i olika projektfaser?
• HUR gör en bra beställare?
• KRITISKA FRÅGESTÄLLNINGAR för en bra beställare?
• HUR en förändringsledare och beställare tillsammans kan säkerställa att projektet har rätt förutsättningar från början

Datum: 2015-05-04
Tid: 8:00 - 9:30 (Frukost och registrering från kl. 7:30)
Plats: Kompetenscenter, Fleminggatan 7, Stockholm

Välkommen!

Mötet är öppet för Dataföreningens medlemmar. Är du inte medlem i Dataföreningen är du välkommen att komma och prova på ett möte som gäst.

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen godkänner du hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2015-05-04 (Hela dagen)

Aktivitetsbaserat arbetssätt - framgångsfaktorer vid införande

Digitala vårdmöten – förutsättningar för lyckad implementering

Nätverk - varför och hur?

Time to rethink change management

Att mobilisera ledningen inför Skatteverkets digitala transformation

Den digitala förändringsresan i Stockholms stad

Förändring på individnivå

Vilka är de viktigaste nycklarna för att lyckas med förändringsprojekt?

FRUKOSTMÖTE - HUR arbetar vi med förändringsledning?

FRUKOSTMÖTE Förändringsledare/Införandeansvariga - FULLBOKAD

FRUKOSTMÖTE Förändringskommunikation – från plan till genomförande

Planera ett förändringsarbete - går det verkligen? FRUKOSTMÖTE

Chefens roll i IT-projekt – från passiv mottagare till förändringsledare FRUKOSTMÖTE

FRUKOSTMÖTE Förändringsledare/Införandeansvariga - Ta del av två spännande case

Strategi är ett verb – hur hänger detta ihop med förändringsledning? FRUKOSTMÖTE

Förändringsledning - från motstånd till förändringsvilja FRUKOSTMÖTE

Förändringsledningskontor - hur bygger man upp ett sådant? FRUKOSTMÖTE

FÖRÄNDRINGSLEDNING – beställarens roll för framgång - FRUKOSTMÖTE

Kommunikation är allt – kan det stämma? En introduktion i kommunikologi FRUKOSTMÖTE

Hur arbetar man systematiskt med förändringsledning? FRUKOSTMÖTE

Förändringsledning - avgörande vid Försvarets införande av PRIO - FRUKOSTMÖTE

Frukostmöte tema Uppföljning och Reflektion

Hur blir man en certifierad förändringsledare?

Folksams agila förändringsarbete