Västra kretsen

Konferens ITSM Borås, 2017


IT service management i förändring: DevOps, data-driven innovation och digitalisering
 
Under konferensen komma flera aktuella frågor att diskuteras: Hur kommer de nya ramverken att påverka små- och medelstora företag? Kommer ITSM leva kvar i sin nuvarande form? Vilken roll kommer traditionella ’best practices’ och standards som ITIL, COBIT, ISO/IEC att spela i framtiden? Och vilka nya IT-tjänster kommer att växa fram?

Som öppningstalare för konferensen är vi mycket glada att kunna presentera Paul Wilkinsson från GamingWorks. Vi är också mycket stolta över att kunna presentera föredragshållare från Axelos (ägare av ITIL). 
 
Dessutom innehåller programmet talare från både näringsliv och högskolan som ligger i framkant när det gäller ovanstående frågor. Programmet innehåller två teman; DevOps och data-driven innovation. I båda temana ges praktiska exempel på hur flera företag arbetar, framgångsfaktorer och utmaningar för att kunna ta till sig de nya ramverken och modellerna. Programmet innehåller dessutom två paneldiskussioner där konferensdeltagare ges en unik möjlighet att ställa direkta frågor till framstående internationella och nationella experter. Ta tillfället i akt att besöka ITSM Borås 2017 och delta i en unik samverkan mellan näringsliv, kommuner och akademi för att få inspiration, idéer samt att följa utvecklingen av ITSM. 
 

Pris 595 SEK exkl. moms (745 SEK inkl. moms). 
Medlemmar i Dataföreningen betalar 495 SEK exkl. moms (620 SEK inkl. moms). 
I priset ingår lunch och kaffe. 
Konferensprogram och anmälan se 
www.hb.se/ITSM-Boras-2017
Anmälan sker senast den 15 september 

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen, godkänner du föreningens villkor inkluderande hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2017-09-27 (Hela dagen)

Plats Högskolan i Borås, Allégatan 1, Borås Sparbankssalen, M204

ITSM BORÅS 2018

Konferens ITSM Borås, 2017

Konferens ITSM Borås, 2017

Canvas och ResursOptimeringModell – för utveckling av tjänster och IT-processer

ITSM-konferens: Service Management – ständiga förbättringar från ett kundperspektiv