Västra kretsen

ITIL Service Desk - Rekrytera och behåll medarbetare.

boka in ITIL Service Desk nätverksträff: Att rekrytera och behålla medarbetare!

Hur ska vi hitta guldkornen för vår Support eller Service Desk. Hur ska vi sen behålla dom i Supporten och Service Desk?

Eller ska vi det?

Vi behöver alla utvecklas och målet kanske ska vara att investera i, och behålla, våra medarbetare i företaget?

Vad har ni för strategi för att rekrytera och behålla medarbetare?

ITIL Service Desk nätverket är en mix av  yrkes- och bransch erfarna deltagare och även deltagare som är nya inom området. Vi kommer alla med olika bakgrund och från både stora och små företag i Väst Sverige. Tillsammans skapar vi  vår konsensus inom ITIL Service Desk. Ett samarbete som vi vill sprida inom vårt verksamhets- och yrkesområde.

Larsson & Co har publicerat artiklar om rekrytering och att behålla medarbetare på Larsson & Cos hemsida (www.larssonco.com) samt här på Dataföreningen Västra kretsen. Vi hoppas att ni läser artiklarna och inspireras att delta och diskutera det på vår nätverksträff. Vi kommer, i mån av tid,  även att diskutera arbetssätt och metoder i Service Desk.

Har ni allmänna frågor, idéer eller tankar om ITIL och Larsson & Co Nätverk så kan ni gå in på LinkedIn gruppen och skriva frågor och tankar. 


Här kan du gå med Larsson & Co Nätverk på LinkedIn: https://www.linkedin.com/groups/13504406

Vi har våra nätverksträffar, främst i Dataföreningens lokal på Lindholmsprien 1 (i "Kuggen") på Hisingen i Göteborg men kan även ha träffar på andra platser vid behov. Nedan ser ni var denna träff ska vara.

-

Datum: 24 November 2017
Tid: 08:00 - 10:00 
Plats: Lindholmen Science Park, "Kuggen" - vån 3, stora konferensrummet
Adress: Lindholmsplatsen 5
Kostnad: Nätverket är öppet för alla och givetvis ingår frukostfralla, kaffe & juice m.m. 
Agenda: Vi börjar med frukost & Mingel klockan 08:00 och håller på till 10:00
För upplysningar kontakta: kansliet@west.dfs.se eller kontakta någon av nätverksledarna. 

-

NÄTVERKSLEDARE/ARRANGÖRER

Antonio Tomar, 0708-57 90 28
Klas Caesar, 0705-33 76 07 
Andreas Lindström 0708-10 21 42

Anmäl er på länken nedan för att vi skall veta vilka som kommer. I samband med din anmälan vill vi också gärna att du anger om du önskar en fralla och kaffe/te samt om du har några allergier i kommentarsfältet. 

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen, godkänner du föreningens villkor inkluderande hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2017-11-24
08:00 till 10:00

Lindholmspiren 5, 417 56 Göteborg

ITIL Service Desk - KCS Knowledge Centered Support.

ITIL Service Desk - Self-service och Kategorisering.

ITIL Service Desk - Verktyg för Service desk.

ITIL Service Desk

ITIL Service Desk - Rekrytera och behåll medarbetare.