Västra kretsen

ITIL Service Desk - KCS Knowledge Centered Support.

ITIL Service Desk nätverksträff: KCS Knowledge Centered Support

Vår  Service Desk och support ska ha bästa möjliga förutsättningar att lösa sin uppgift. Därför ska Service Desk ställa sina krav på informationskällor från Servicar som de ska lämna support på. Det ska också finnas möjligheter till information direkt till Kunder/Användare genom KCS ocH FAQ med mera. En stor del av dom förutsättningar som behövs tillhandahålls genom de verktyg som vi har i Service desk med KCS stöd . Vi kommer också att beröra Problem Management.

Med en strategi för er service desk som innefattar "Shift left / Level Zero / Self-service" så finns det en mängd olika system från FAQ till olika "bot" lösningar. Men har ni optimerat det ni redan har så som E-post, Telefoni? Vi diskuterar runt detta och tar med oss idéer och tankar.

ITIL Service Desk nätverket är en mix av  yrkes- och bransch erfarna deltagare och även deltagare som är nya inom området. Vi kommer alla med olika bakgrund och från både stora och små företag i Väst Sverige. Tillsammans skapar vi  vår konsensus inom ITIL Service Desk. Ett samarbete som vi vill sprida inom vårt verksamhets- och yrkesområde.

Larsson & Co har publicerar artiklar inom ITIL på linkedin och på Larsson & Cos hemsida (www.larssonco.com) samt här på Dataföreningen Västra kretsen. Vi hoppas att ni läser artiklar och inspireras att delta och diskutera det på våra nätverksträffar. Vi diskuterar även frågor som är viktiga för just dig, det gör vi i den stående punkten "frågelådan".

Har ni allmänna frågor, idéer eller tankar om ITIL och Larsson & Co Nätverk så kan ni gå in på LinkedIn gruppen och skriva frågor och tankar. 


Här kan du gå med Larsson & Co Nätverk på LinkedIn: https://www.linkedin.com/groups/13504406

Vi har våra nätverksträffar, främst i Dataföreningens lokal på Lindholmsprien 1 (i "Kuggen") på Hisingen i Göteborg men kan även ha träffar på andra platser vid behov. Nedan ser ni var denna träff ska vara.

-

Datum: 21 September 2018
Tid: 08:00 - 10:00 
Plats: Lindholmen Science Park, "Kuggen" - vån 3, stora konferensrummet
Adress: Lindholmsplatsen 1
Kostnad: Nätverket är öppet för alla
För upplysningar kontakta: kansliet@west.dfs.se eller kontakta någon av nätverksledarna. 

-

NÄTVERKSLEDARE/ARRANGÖRER

Antonio Tomar, 0708-57 90 28
Klas Caesar, 0705-33 76 07 
Andreas Lindström 0708-10 21 42

Anmäl er på länken nedan för att vi skall veta vilka som kommer

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen, godkänner du föreningens villkor inkluderande hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2018-09-21
08:00 till 10:00

Lindholmsplatsen 1 , 417 56 Göteborg

ITIL Service Desk - Root Cause Analysis - Problem Mgmt.

ITIL Service Desk - KCS Knowledge Centered Support.

ITIL Service Desk - Self-service och Kategorisering.

ITIL Service Desk - Verktyg för Service desk.

ITIL Service Desk

ITIL Service Desk - Rekrytera och behåll medarbetare.