Västra kretsen

Nätverksträff - SLA - Samarbete inte slagträ

SLA - Samarbete inte slagträ

Många anser att  ett SLA (Service Level Agreement) är något som bara används när man är oense om hur leveransen gårtill exempel för att kräva vite. Vi vill hävda att det finns bättre sätt att använda sitt SLA på, som att skapa tydligare och bättra samarbeten till exempel.

Förra träffen diskuterade vi vad ”Ett perfekt Service Level Agreement” (SLA) bör innehålla och vi hade väldigt bra diskussioner kring det ämnet. Vi kom dock inte hela vägen och tänkte därför tänkte vi nu fortsätta diskussionen kring hur vi kan arbeta smartare och skapa ett bättre samarbete som gör att det blir bättre för båda parter.

Vi vill gärna diskutera med er kring följande:

  • Vad är syftet med att skapa ett SLA?
  • Hur kan vi ordna samarbetet för att få bästa effekt?
  • Vad krävs för att man skall lyckas med att skapa bra SLA?
  • Hur hanterar vi ”orimliga” förväntningar?
  • M.m.

Välkommen den 11:e januari – anmäl dig idag, se länk nedan!

Välkommen att diskutera och dela med dig av dina tips och inspireras av andras erfarenhet kring ämnet.

Om du har funderingar kring detta eller idéer/förslag på hur ni jobbar med detta så säg gärna till så kan vi ta med det på träffen.

BRA ATT VETA

Datum: 11:e januari 2019
Tid: 8:00 - 10:00 
Plats: Polstjärnegatan 14
Adress: Polstjärnegatan 14, 417 56 Göteborg
Kostnad: Nätverket är öppet för alla
För upplysningar kontakta: kansliet@west.dfs.se eller kontakta någon av nätverksledarna.

NÄTVERKSLEDARE/ARRANGÖRER

Klas Caesar, 0705-33 76 07 
Andreas Lindström 0708-10 21 42

Anmäl er på länken nedan för att vi skall veta vilka som kommer. 

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen godkänner du hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2019-01-11
08:00 till 10:00
Polstjärnegatan 14
417 56 Göteborg

Nätverksträff - SLA - Samarbete inte slagträ

ITIL i Praktiken Nätverk - Att dokumentera förväntningarna (SLA)

ITIL i Praktiken Nätverk - Tydliga förväntningar

Överleverans eller underprestation

ITIL i praktiken - Mäta & följa upp processer

ITIL i praktiken - Konsten att införa ITIL processer

ITIL i praktiken - ITIL Change management

Nätverksträff - ITIL i praktiken

Nätverksträff ITIL i praktiken

ITIL i Praktiken nätverksträff