Digital CMO

Är du en digital cmo?


Den digitala evolutionen förändrar rollen som marknadsförare och ställer nya krav på dig som marknadsförare. Kan du agera utifrån beteendedata blir dina insatser mer framgångsrika.


Genom att följa upp beteenden online och interagera kan du höja engagemanget. Högt engagemang förkortar ledtiden till affären. Beteendedata är framtidens magiska svarta låda. Beteendedata är det nya normala och du kan fånga upp det som datadriven marknadsförare.
 
Digital CMO är nätverket som ger dig möjlighet att utvecklas i rollen som digital CMO. Du kommer kunna förstå och använda nya nyckeltal för att leda verksamhetens digitala resa och samarbeta över silosgränser internt och med varumärkesambassadörer externt.

Nätverkets målgrupp är marknadsförare, chefer, kommunikatörer, förändringsledare, projektledare och du som är intresserad av att utvecklas inom datadriven marknadsföring.


Nyckelord som nätverket kommer ta itu med under höstens seminarier:

  • Digitalisering av sälj- och marknadsrollen
  • Digital kommunikation och målgruppsanalys
  • Kundinsikt och influencers
  • Analysverktyg och Affärsnytta
  • Samarbete och organisationsförändring i en digital värld


Digital CMO – Seminarier 2016/2017

Seminarie 1: Har du koll på digital marknadsföring?

Seminarie 2: Vad är affärsnyttan med beteendedata?

Workshop: Kom igång med din digitala arbetsplats

Seminarie 4: Gör din röst hörd - så pratar du med ledning, försäljning och IT

Välkommen!

Tidigare aktiviteter

jan
26
Workshop: Kom igång med din digitala arbetsplats

F7, Fleminggatan 7, Stockholm

17:00 till 20:00
jan
24
Hur används data för att engagera ledningen i marknadsarbetet?

F7, Fleminggatan 7, Stockholm

08:00 till 10:00
nov
07
Affärsnyttan av beteendedata och digital marknadsföring

F7, Fleminggatan 7, Stockholm

08:30 till 10:00
sep
13
Har du koll på digital marknadsföring?

F7, Fleminggatan 7, Stockholm

07:30 till 09:30

Nätverksledare

Elisabeth Bitsch-Christensen

Syfte

Vägleda dig som jobbar med marknadsföring och vill utvecklas i din yrkesroll. Undersöka hur man skapar nya affärsmöjligheter i en digital värld. Samla och skapa insikt av data för smartare, personligare och effektivare marknadsföring.

Navigera

Målgrupp

Marknadsförare, chefer, kommunikatörer, förändringsledare, projektledare och du som är intresserad av att utvecklas inom datadriven marknadsföring.