Workshop: MVP – Ett sätt att provtrycka affärsmodeller

Varmt välkommen till en kreativ workshop med fokus på hur Design Thinking och Rapid Prototyping ökar chansen att gå från idé till succé!

En affärsmodell kan se fantastisk ut på pappret, men trots allt är det bara en samling hypoteser. Och de flesta hypoteser går en snabb död till mötes när de möter marknadens realitet, trots att vi gjort hemläxan med traditionella marknadsundersökningar och gissat vad kunderna vill ha. Men med hjälp av prototyper och Design Thinking kan vi bli betydligt smartare.

Tillsammans med Daniel Butnariu ägnar vi den här nätverksträffen åt att utforska hur vi med hjälp av MVP kan provtrycka erbjudanden och få kunders ärlig feedback. MVP - Minimum Viable Product - eller minsta gångbara produkt är en metodik utvecklad Steve Blank och Erik Ries. Ett kapitaleffektivt sätt att snabbare testa av marknaden och att utveckla affärsmodeller som fungerar och erbjudanden som säljer.

Tid: 1 december 2016, kl 17.30-20.00
Plats: The Park, Sveavägen 98, Stockholm

Välkommen önskar Robert Elm och Daniel Butnariu!

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen godkänner du hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2016-12-01
17:30 till 20:00

The Park, Sveavägen 98, Stockholm

Studiebesök på Ericsson Garage

Tio heta konsumenttrender 2017 från Ericsson ConsumerLab

Visuella affärsmodeller som verktyg för innovation

Workshop: MVP – Ett sätt att provtrycka affärsmodeller

Big Data och affärsmodeller

Sveriges främsta nätverk för Affärsmodellering - Uppstartsmöte 31 mars

Tema värdeerbjudande - vilket "jobb" vill individen ha gjort?

Affärsmodellering: Nycklar för tillväxt och skalbarhet

Affärsmodeller i värdenätverk

Design Thinking Journey

Blockkedjan leder till ett paradigmskifte inom kundlojalitet, poängsystem och CRM

Bli uppslukad av Sharkonomics