Tema värdeerbjudande - vilket "jobb" vill individen ha gjort?

Hur kan organisationen växla upp innovationstakten och möta affärsmöjligheter som uppstår? Vilket ”jobb” gör företaget för kunden? Co-creation - hur samskapar företaget och kunden värde? Hur förbättras kundupplevelsen? Vad innebär kunddriven tjänsteutveckling?

Det är frågeställningar vi diskuterar i specialistnätverket Affärsmodellering! Vi träffas nästa gång 26 maj kl 17:30-20. Temat är värdeerbjudandet – vilket ”jobb” vill individen ha gjort.

Affärsmodelleringsnätverket är ett nytt specialistnätverk på Dataföreningen för affärsutvecklare, tjänste- och produktutvecklare och verksamhetsledare. Nätverket vänder sig till dig som är Affärsarkitekt/utvecklare, Chef,  Verksamhetsledare, Strateg, Tjänsteproduktutvecklare, Projektledare och kvalificerade generalister.

Antagningskrav: tidigare erfarenheter av affärsutveckling för nå en kvalificerad nivå på innehåll och diskussioner. Är du ny och intresserad av att vara med i nätverket, maila birgitta.edberg@dfs.se med en personlig presentation.

Specialistnätverket är ett kompetensforum att dela erfarenheter och lärdomar kring tjänste-och affärsutveckling. Vi utgår från Alex Osterwalders Business Model Canvas som blivit en standard världen över för innovativ affärsutveckling och jämför med traditionella affärsmodeller.

Nätverket för Affärsmodellering träffas den 26 maj kl 17.30-20!

Plats: Ericsson. Torshamnsgatan 23, Kista. Lokal "LM Junior"
Kostnad: Medlemskap i Dataföreningen

Nätverksledare
Robert Elm är facilitator med lång erfarenhet från affärs- produkt och ledarutveckling inom industri- och tjänstesektorn i Europa och Asien för bl. a Ericsson, ABB och Bombardier.

Läs mer om nätverket här.

Välkommen!

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen godkänner du hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2015-05-26 (Hela dagen)

Studiebesök på Ericsson Garage

Tio heta konsumenttrender 2017 från Ericsson ConsumerLab

Visuella affärsmodeller som verktyg för innovation

Workshop: MVP – Ett sätt att provtrycka affärsmodeller

Big Data och affärsmodeller

Sveriges främsta nätverk för Affärsmodellering - Uppstartsmöte 31 mars

Tema värdeerbjudande - vilket "jobb" vill individen ha gjort?

Affärsmodellering: Nycklar för tillväxt och skalbarhet

Affärsmodeller i värdenätverk

Design Thinking Journey

Blockkedjan leder till ett paradigmskifte inom kundlojalitet, poängsystem och CRM

Bli uppslukad av Sharkonomics