Big Data och affärsmodeller

Idag är information den nya råvaran och de som bygger affärsmodeller kring den resursen kan gräva guld. Vi ser det i datadrivna företag som Amazon och Tesla, disruptiva spelare som lyckas ta ett stort språng och med nydanande lösningar förändrar förutsättningar för en hel marknad. Kvar blir ett gäng omkörda konkurrenter, vars tjänster i värsta fall är obsoleta.

De företag och organisationer som använder datadrivna affärsmodeller står inför en mängd olika möjligheter och lika många utmaningar. Beroende på bransch kan stora dataapplikationer har långtgående effekter på hur företag fungerar och transformation av affärslogiken.

Denna gång gästas vi av Elena Malakhatka som forskar inom området big data och affärsmodeller. ”Min forskning syftar till att finna nya och hållbara affärsmodeller för att förstå big data och förbättra energiprestanda i byggnader”, berättar Elena.

Tid: 25 oktober 2016, kl 17.30-20.00
Plats: KTH Campus, Lindstedtsvägen 5, Rum D34 i D-huset (huvudbyggnaden) på våningsplan 3

Välkommen till en nätverkskväll med fokus på hur Big Data fortsätter att revolutionera nya marknads- och affärsmöjligheter!

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen godkänner du hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2016-10-25
17:30 till 20:00

KTH Campus, Lindstedtsvägen 5, Rum D34 i D-huset (huvudbyggnaden) våningsplan 3

 

Studiebesök på Ericsson Garage

Tio heta konsumenttrender 2017 från Ericsson ConsumerLab

Visuella affärsmodeller som verktyg för innovation

Workshop: MVP – Ett sätt att provtrycka affärsmodeller

Big Data och affärsmodeller

Sveriges främsta nätverk för Affärsmodellering - Uppstartsmöte 31 mars

Tema värdeerbjudande - vilket "jobb" vill individen ha gjort?

Affärsmodellering: Nycklar för tillväxt och skalbarhet

Affärsmodeller i värdenätverk

Design Thinking Journey

Blockkedjan leder till ett paradigmskifte inom kundlojalitet, poängsystem och CRM

Bli uppslukad av Sharkonomics