Affärsmodellering: Nycklar för tillväxt och skalbarhet

Den 1 oktober har vi nöjet att besöka Stockholms Affärsänglar (STOAF) som är ett Venture Finans och Kompetens hus som har startats av affärsänglar för att investera i unga, innovativa företag med tillväxtpotential. Förutom kapital hjälper de även till med kompetens i tillväxt och affärsstrategi där affärsmodellen är ett av verktygen. Ted Elvhage, STOAF partner, inleder träffen och tar oss med i arbetet att praktiskt hitta och utveckla nycklar för tillväxt och skalbarhet.

Affärsmodelleringsnätverket är ett nytt specialistnätverk på Dataföreningen för affärsutvecklare och strateger, tjänste- och produktutvecklare och verksamhetsledare. Nätverket vänder sig till dig som är Affärsarkitekt/utvecklare, Chef,  Verksamhetsledare, Strateg, Tjänsteproduktutvecklare, Projektledare och kvalificerade generalister.

Är du ny och intresserad av att vara med i nätverket?
Du är välkommen att prova på ett möte som gäst utan att vara med i Dataföreningen. För att nå en kvalificerad nivå på innehåll och diskussioner behöver du dock tidigare erfarenheter av affärsutveckling.

Specialistnätverket är ett kompetensforum att dela erfarenheter och lärdomar kring tjänste-och affärsutveckling. Vi utgår från Alex Osterwalders Business Model Canvas som blivit en standard världen över för innovativ affärsutveckling och jämför med traditionella affärsmodeller.

Datum:Nästa träff är den 1 oktober kl 17.30-20.00.
Plats: Stockholms Affärsänglar, Business Center, Nybrogatan 34
Kostnad: Medlemskap i Dataföreningen. Icke medlemmar i Dataföreningen betalar 200 kr. Länk till betalning.

Nätverksledare
Robert Elm är facilitator med lång erfarenhet från affärs- produkt och ledarutveckling inom industri- och tjänstesektorn i Europa och Asien för bl. a Ericsson, ABB och Bombardier.

Välkommen!

Genom att anmäla dig till en aktivitet inom Dataföreningen godkänner du hur föreningens verksamheter behandlar dina personuppgifter.

Eventet äger rum den

2015-10-01 (Hela dagen)

Studiebesök på Ericsson Garage

Tio heta konsumenttrender 2017 från Ericsson ConsumerLab

Visuella affärsmodeller som verktyg för innovation

Workshop: MVP – Ett sätt att provtrycka affärsmodeller

Big Data och affärsmodeller

Sveriges främsta nätverk för Affärsmodellering - Uppstartsmöte 31 mars

Tema värdeerbjudande - vilket "jobb" vill individen ha gjort?

Affärsmodellering: Nycklar för tillväxt och skalbarhet

Affärsmodeller i värdenätverk

Design Thinking Journey

Blockkedjan leder till ett paradigmskifte inom kundlojalitet, poängsystem och CRM

Bli uppslukad av Sharkonomics