Tio heta konsumenttrender 2017 från Ericsson ConsumerLab

Idag driver konsumentmarknaden utvecklingen av affärsmodeller och erbjudanden. Det innebär att konsumenttrender påverkar beslut om affärsutveckling utmed hela kundresan, vare sig du är verksam inom B2C eller B2B. Missa inte när Rebecka Cedering Ångström från Ericsson ConsumerLab presenterar 10 heta konsumenttrender för 2017.

I en tid då sista-förbruknings-datum på affärsmodeller löper ut som yoghurt i kylen, har det aldrig varit värdefullare att skapa sig kunskap om morgondagens behov.

Den här kvällen presenterar Rebecka Cedering Ångström från Ericsson ConsumerLab, 10 heta konsumenttrender för 2017. Under mötet får du ta del av trenderna som påverkar både oss själva och våra företag, vare sig vi vill eller inte.

Rebecka Cedering Ångström är analytiker och ledare för Ericsson ConsumerLab, en kunskapsorganisation inom Ericsson med mer än 20 års erfarenhet av att studera människors beteenden och värderingar, inklusive hur de agerar och tänker på IT-produkter och tjänster.

Kostnad: Gratis för medlemmar i DF. Är du inte medlem är du välkommen att prova på till självkostnadspris 200 kr inkl moms. Vänligen sätt in pengar på Dataföreningens Swish-konto: 123 545 2883 och ange "STHLM ITQ 170330" senast den 28 mars. Avanmälan måste meddelas till stockholm@dfs.se senast den 29 mars. Utebliven närvaro debiteras med 500 kronor, men det går bra att skicka en kollega vid förhinder.

Varmt välkommen till en nyfiken kväll i affärsutvecklarens tidsmaskin!

Eventet äger rum den

2017-03-30
17:30 till 20:00

F7, Fleminggatan 7, Stockholm

Studiebesök på Ericsson Garage

Tio heta konsumenttrender 2017 från Ericsson ConsumerLab

Visuella affärsmodeller som verktyg för innovation

Workshop: MVP – Ett sätt att provtrycka affärsmodeller

Big Data och affärsmodeller

Sveriges främsta nätverk för Affärsmodellering - Uppstartsmöte 31 mars

Tema värdeerbjudande - vilket "jobb" vill individen ha gjort?

Affärsmodellering: Nycklar för tillväxt och skalbarhet

Affärsmodeller i värdenätverk

Design Thinking Journey

Blockkedjan leder till ett paradigmskifte inom kundlojalitet, poängsystem och CRM

Bli uppslukad av Sharkonomics