TEMA: Service design

I dagens samhälle verkar de flesta organisationer på en mogen marknad, de betyder att det finns två sätt att konkurrera om kundernas gunst, antingen genom prispress eller genom kvalité. Service design tar sikte på hur du kan höja kvalitén på din tjänst och göra den intressant för kunderna, och lönsam för dig själv.

Genom att se till hela kundens upplevelse kan vi:

Får högre utväxling på våra investeringar - genom att vi fokuserar investeringarna till de områden där pengarna gör mest nytta för affär och kundupplevelse.

Få nöjdare kunder – genom att identifiera så kallade pain points och åtgärda dessa så får vi nöjdare kunder och fler ambassadörer för vår tjänst.

Skapa bättre innovationer – genom att utgå ifrån kundresan och kundinsikter istället för att gissa oss fram till vilka tjänster som kunden behöver.

Målgrupp för nätverket är alla som intresserar sig för att skapa bättre tjänster, innovationer och upplevelser. Eller som vi brukar säga, alla som vill göra världen lite bättre.

Tidigare aktiviteter

dec
08
Design – den mänskliga faktorn, INSTÄLLD

F7, Fleminggatan 7, Stockholm

17:30 till 20:00
okt
27
Kundupplevelsedriven förändring

F7, Fleminggatan 7, Stockholm

17:30 till 20:00
sep
13
Sociala medier och webbteknologi för innovation och tillväxt

Missa inte när Arianit Kurti och Ola Petersson från Linnéuniversitetet berättar om sin spännande forskning om sociala medier och webbteknologi för innovation och tillväxt för nätverket Service Design & Innovation 13 september.

F7, Fleminggatan 7, Stockholm

17:30 till 20:00
apr
04
Workshop Design Thinking

Johan Bornebusch, projektledare, konsult och coach inom Design Thinking på OpenLab, KTH, talar om att arbeta m

(Hela dagen)
feb
25
Försäkringskassans tjänstedesign

Dennis Wallenstein, tjänstedesigner på Försäkringskassan, presenterar Försäkringskassans tjänstedesignprocess och ett konkret case där den har används.

(Hela dagen)
jan
21
Innovationsarbete med användarna i fokus

Erfarenheter från användarinvolvering i innovationsarbete

(Hela dagen)
nov
02
Att skapa en kundupplevelse i världsklass

FULLBOKAD! Men vi kommer att livesända via Dataföreningen Play på YouTube.

(Hela dagen)
sep
03
Hur upphandlar du innovativa projekt inom offentliga verksamheter?

Temat på nästa nätverksträff är innovationer inom offentliga verksamheter.

(Hela dagen)
apr
22
Kundorienterad affärsutveckling

Service Design är en de främsta byggstenarna i resan mot en kundorienterad organisation och en motor för innovation.  Är din organisation anpassad för realisera de effekter Service Design kan ge - innovationskraft, samverkan över organisatoriska s

(Hela dagen)
Mar
23
6 steg för att komma igång med service design - även för deltagare på distans

Nytt nätverk! Välkommen på uppstartsmöte!

(Hela dagen)

Nätverksledare

Your profile picture
Ellen Blanck
Your profile picture
Eva Bengtsson
Your profile picture
Johannes Bäckström
Your profile picture
Marie Morner Jansson
Bild för saramodig
Sara Modig

Syfte

Vi vill skapa ett forum för dig som intresserar sig för att skapa bättre tjänster, innovationer och upplevelser.

Navigera

Målgrupp

Alla som intresserar sig för att skapa bättre tjänster, innovationer och upplevelser